Es un espai verd amb més de 4,7 quilòmetres de longitud, al llarg de l'antic traçat del tren de la línia de Vincennes. Comença just darrera de la plaça de la Bastille al costat de l'Òpera fins gairebé bé el Bois de Vincennes. El diferent d'aquesta zona verda / Passeig és que de vegades ens transporta per l'aire a mes de 8 metres d'alçada, on té l'al·licient de poder disfrutar de les vistes elevades sobre els carrers de París, d'altres sota terra. El seu disseny únic, ens fa passar per un viaducte, passarel·les, per un túnel i fins i tot trinxeres, dins del 12è districte de l'Est de París.
La via de ferrocarril per a trens de mercaderies va ser construïda el 1859 que connectava l'estació de Plaça de la Bastilla, a l'estació de Saint-Maur, a 14 quilòmetres al sud-est de París. El 14 de desembre de 1969, aquesta línia de ferrocarril va ser suspesa del seu us. Abandonada durant anys i convertint-se en una zona marginal fins a la dècada de 1990 quan la ciutat de París va transforma la via del tren en un passeig verd per anar a peu. El disseny va ser creat per l'arquitecte paisatgista Philippe Mathieux i l'arquitecte Jacques Vergely
Ben segur Promenade planteé ens recorda el High Line de New York City que van disenya James Corner Field i Piet Oudolf entra d'altres, uns anys mes tard.
Nicotiana tabacum 'Variegata' |
5 comentaris:
That sliced block of flats/apartments must be relieved the train no longer thunders thru!
I really like the sliced building...so interesting. And the garden seems like such a peaceful place.
What a lovely walkway. So many places to stop along the way. I liked the sliced building as well. It is very interesting.
Yael
You really know how to shoot architecture. Wonderful images Jordi.
A mi també em va encantar com van resoldre un passeig verd allà a dalt
Publica un comentari a l'entrada